Képességek
Minden karakter nyolc alapvető képességgel, avagy veleszületett tehetséggel bír. Ezek egy ember esetén nullától hatig terjedhetnek. Természetesen a nem emberi karaktereknek lehetnek más maximum értékeik. Az átlagos emberi képesség értéke három. A nullás képesség komoly fogyatékosságot jelent.
A képességek:
ERŐNLÉT (ERŐ):
Erő, állóképesség és egészség. Megmutatja, hogy karakterünk mennyi sebesülést bír ki, mekkora súlyt képes felemelni, és milyen messzire képes elhajítani dolgokat.
Értékek:
0: | Karakterünk életképtelen, állandó mágikus segítséggel maradhat csak életben. |
1: | Olyan gyengék vagyunk, hogy elfúj a legkisebb szellő. |
2: | Karakterünk kissé beteges, gyenge alkat. |
3: | Átlagos testalkat. |
4: | Izmosabbak és szívósabbak vagyunk az átlagnál. |
5: | Karakterünk most már sok mindent kibír. |
6: | Szervezetünk mint a vas, izmaink akár egy súlyemelőé. |
7+: | Ilyen hatalmas, elpusztíthatatlan hősök csak a legendákban szerepelnek. |
KÉZÜGYESSÉG (KÉZ):
Karakterünk technikai érzéke és kézügyessége.
Értékek:
0: | Karakterünk keze hiányzik, vagy megbénult. |
1: | Éles tárgyat még véletlenül se vegyünk a kezünkbe. |
2: | Karakterünk keze durva az aprólékos munkákhoz. |
3: | Átlagos kézügyesség. |
4: | Tehetségesebbek vagyunk az átlagnál. |
5: | Karakterünk szépen rajzolt már gyermekkorában is. |
6: | Megfelelő képzéssel a legnagyobb művészek közé is emelkedhetünk. |
7+: | Az egyszerű emberek mágiának gondolnák karakterünk cselekedeteit. |
ÜGYESSÉG (ÜGY):
Nem csak egyszerűen ügyesség, de a mozgáskoordináció és mozgási sebesség is. Ha harcolni akarunk, elengedhetetlen a magas ügyesség. Egy kör alatt ekkora távolságot képes a karakter sétálva megtenni méterben.
Értékek:
0: | Karakterünk mozgásképtelen, nyaktól lefelé béna. |
1: | A csiga hozzánk képest versenyló. |
2: | Karakterünk nehezen bukfencezik, kissé lomha. |
3: | Átlagos ügyesség. |
4: | Gyorsabbak vagyunk az átlagnál. |
5: | Könnyedén szaltózunk, gyorsan futunk. |
6: | Karakterünk kötéltáncosnak termett. |
7+: | Ilyen kecses mozgással csak a vadászó nagyvadak mozognak. |
EMPÁTIA (EMP):
Beleélés, együttérzés, és beszédkészség. Minél magasabb, annál emberibb karakterünk.
Értékek:
0: | Karakterünknek nincsenek érzelmei. Csak a logika irányítja. |
1: | Nagyon kevés érzelmünk van, az is főleg csak gyűlölet. |
2: | Karakterünk nem túlzottan társaságkedvelő. |
3: | Átlagos az emberekkel való kapcsolatunk. |
4: | Szeretünk beszélgetni. |
5: | Karakterünknek jó a meggyőző képessége. |
6: | Színészeket megszégyenítő módon játszunk az életben. |
7+: | Egyszerű ember fel sem tudja fogni érzelmeink mélységét. |
HIDEGVÉR (HIDV):
Ez a jellemző azt is megmutatja, hogy karakterünk mennyire bírja a stresszt, a félelmet, a fizikai fájdalmat. Akaraterőnket is ez jellemzi.
Értékek:
0: | Karakterünk a hirtelen zajoktól sokkot kap. |
1: | Gyávaságunkról híresek vagyunk. |
2: | Karakterünk ijedősebb az átlagnál. |
3: | Átlagos a hidegvérünk. |
4: | Bátrabbak vagyunk az átlagnál. |
5: | Karakterünk igazán nyakas. |
6: | Szemébe nevetünk a halálnak. |
7+: | Nem ijeszt meg semmi, nevetve álljuk a kínvallatást. |
INTELLIGENCIA (INT):
Problémamegoldó képesség, dolgok észrevétele, reakció, emlékezőtehetség.
Értékek:
0: | Karakterünk agyatlan zombi, csak vegetálni képes. |
1: | Némelyik kutya okosabb nálunk. |
2: | Karakterünk lassú felfogású. |
3: | Átlagos eszünk van. |
4: | Okosabbak vagyunk az átlagnál. |
5: | Ravaszak vagyunk, mint a róka. |
6: | Karakterünk egy zseni. |
7+: | Felülről tekintünk az összes emberre. |
AURA:
Karakterünk fogékonysága a mágiára. Az mágikus képzettségek használatához szükséges. A modern világban nincs jelentősége, hiszen lecsökkent a mágia szintje, és a mágikus képzettségeket sem tanítja senki. Fantasy környezetben viszont elengedhetetlen.
Értékek:
0: | Karakterünk mágiamentes területen nőtt föl, teljesen ki van szolgáltatva a mágiának. |
1: | A legutolsó állatnak is nagyobb tehetsége van a mágiához. |
2: | Karakterünk nem varázslónak termett. |
3: | Átlagos a mágikus tehetségünk. |
4: | Mágiában kicsit tehetségesebbek vagyunk az átlagnál. |
5: | Karakterünkből jó varázsló válna. |
6: | Megfelelő képzéssel a legnagyobb varázslók vagy főpapok közé is emelkedhetünk. |
7+: | Karakterünknek már a megjelenése is mágiát sugároz. Érezhető aurája van. |
LÉLEK (HIT):
Karakterünk lelkének emelkedettsége, istenével való szoros kapcsolata. A papi csodatételek előfeltétele.
Értékek:
0: | Karakterünknek nincs lelke. Ez igen kellemetlen. |
1: | Meg se próbálkozzunk papi pályával. |
2: | Imáink általában süket fülekre találnak. |
3: | Átlagos hívők vagyunk. |
4: | Karakterünk lelke emelkedettebb az átlagnál. |
5: | Karakterünkből jó pap válna. |
6: | Akár főpap is válhat belőlünk, ha nem sajnáljuk az időt a tanulásra. |
7+: | Karakterünkből süt a hitének esszenciája, legyen az jó vagy akár gonosz. |
SZERENCSE (MÁK):
Ez az, amire mindenkinek szüksége van. Karakterünk számára fontos eseményeket befolyásolhatunk vele, mégpedig úgy hogy egy kockadobásánál hozzáadhatjuk a kockán kijött értékhez néhány, vagy akár az összes szerencsepontját, amíg el nem fogy. Természetesen így is csak a kocka maximum értékéig jöhet ki eredmény, de az összes kockához hozzáadódik. A kaland végén visszakapjuk az elhasznált szerencsepontjainkat.
Értékek:
0: | Karakterünknek a véletlen sosem kedvez. Állandó életveszélyben vagyunk. |
1: | Semmi sem úgy sül el, ahogy számítanánk rá. |
2: | Karakterünk életében gyakran közbejön valami bosszantó apróság. |
3: | Átlagos szerencsénk van. |
4: | Kicsit szerencsésebbek vagyunk az átlagnál. |
5: | Karakterünk dolgai általában jobban sikerülnek a vártnál. |
6: | Minden cselekedetünk jól sül el. |
7+: | A sors kegyeltjei vagyunk, egyszerűen sosem veszíthetünk. |
A mesélőnek: Tartsuk szemmel a karakterek szerencséjét, és e szerint meséljünk nekik. Egy ellenséges támadó mindig a legpechesebb karaktert szemeli ki elsőnek.
Járulékos (számított) jellemzők:
Futás:
ÜGYESSÉG * 5. Egy kör alatt ekkora távolságot tehetünk meg sprintelve.
Ugrás:
Futás / 4. Nekifutásból ekkorát képes ugrani karakterünk.
Emelés (Emel):
ERŐNLÉT * 40. Ekkora súlyt képes megemelni karakterünk kilogrammban.
Sebzés plusz:
Aki erősebb, az kézifegyverrel nagyobbat sebez. A karakterünk által okozott sebzéshez hozzáadható a sebzés plusz. Az értékét a következő táblázatból lehet kiolvasni. Az embertelenül magas értékek ne riasszanak meg senkit, szörnyek és mágiával átalakított emberek elérhetnek ilyen magas erőnléti értékeket is.
Erőnlét | Sebzés plusz |
0 | Nincs sebzés |
1 | -1 |
2 - 4 | 0 |
5 | 1 |
6 | 2 |
7 | 3 |
8 | 4 |
9 | 5 |
10 | 6 |
11 | 7 |
12 | 8 |
13 - 14 | 9 |
15 - 17 | 10 |
18 - 20 | 11 |
21 - 23 | 12 |
24 - 26 | 13 |
27 - 29 | 14 |
30 és a fölött | 15 |
.
|