Képességek
Minden karakter nyolc alapvető képességgel, avagy veleszületett tehetséggel bír. Ezek egy ember esetén nullától hatig terjedhetnek. Természetesen a nem emberi karaktereknek lehetnek más maximum értékeik. Az átlagos emberi képesség értéke három. A nullás képesség komoly fogyatékosságot jelent.
A képességek:
ERŐNLÉT (ERŐ):
Erő, állóképesség és egészség. Megmutatja, hogy karakterünk mennyi sebesülést bír ki, mekkora súlyt képes felemelni, és milyen messzire képes elhajítani dolgokat.
Értékek:
0: Karakterünk életképtelen, állandó mágikus segítséggel maradhat csak életben. 1: Olyan gyengék vagyunk, hogy elfúj a legkisebb szellő. 2: Karakterünk kissé beteges, gyenge alkat. 3: Átlagos testalkat. 4: Izmosabbak és szívósabbak vagyunk az átlagnál. 5: Karakterünk most már sok mindent kibír. 6: Szervezetünk mint a vas, izmaink akár egy súlyemelőé. 7+: Ilyen hatalmas, elpusztíthatatlan hősök csak a legendákban szerepelnek.
KÉZÜGYESSÉG (KÉZ):
Karakterünk technikai érzéke és kézügyessége.
Értékek:
0: Karakterünk keze hiányzik, vagy megbénult. 1: Éles tárgyat még véletlenül se vegyünk a kezünkbe. 2: Karakterünk keze durva az aprólékos munkákhoz. 3: Átlagos kézügyesség. 4: Tehetségesebbek vagyunk az átlagnál. 5: Karakterünk szépen rajzolt már gyermekkorában is. 6: Megfelelő képzéssel a legnagyobb művészek közé is emelkedhetünk. 7+: Az egyszerű emberek mágiának gondolnák karakterünk cselekedeteit.
ÜGYESSÉG (ÜGY):
Nem csak egyszerűen ügyesség, de a mozgáskoordináció és mozgási sebesség is. Ha harcolni akarunk, elengedhetetlen a magas ügyesség. Egy kör alatt ekkora távolságot képes a karakter sétálva megtenni méterben.
Értékek:
0: Karakterünk mozgásképtelen, nyaktól lefelé béna. 1: A csiga hozzánk képest versenyló. 2: Karakterünk nehezen bukfencezik, kissé lomha. 3: Átlagos ügyesség. 4: Gyorsabbak vagyunk az átlagnál. 5: Könnyedén szaltózunk, gyorsan futunk. 6: Karakterünk kötéltáncosnak termett. 7+: Ilyen kecses mozgással csak a vadászó nagyvadak mozognak.
EMPÁTIA (EMP):
Beleélés, együttérzés, és beszédkészség. Minél magasabb, annál emberibb karakterünk.
Értékek:
0: Karakterünknek nincsenek érzelmei. Csak a logika irányítja. 1: Nagyon kevés érzelmünk van, az is főleg csak gyűlölet. 2: Karakterünk nem túlzottan társaságkedvelő. 3: Átlagos az emberekkel való kapcsolatunk. 4: Szeretünk beszélgetni. 5: Karakterünknek jó a meggyőző képessége. 6: Színészeket megszégyenítő módon játszunk az életben. 7+: Egyszerű ember fel sem tudja fogni érzelmeink mélységét.
HIDEGVÉR (HIDV):
Ez a jellemző azt is megmutatja, hogy karakterünk mennyire bírja a stresszt, a félelmet, a fizikai fájdalmat. Akaraterőnket is ez jellemzi.
Értékek:
0: Karakterünk a hirtelen zajoktól sokkot kap. 1: Gyávaságunkról híresek vagyunk. 2: Karakterünk ijedősebb az átlagnál. 3: Átlagos a hidegvérünk. 4: Bátrabbak vagyunk az átlagnál. 5: Karakterünk igazán nyakas. 6: Szemébe nevetünk a halálnak. 7+: Nem ijeszt meg semmi, nevetve álljuk a kínvallatást.
INTELLIGENCIA (INT):
Problémamegoldó képesség, dolgok észrevétele, reakció, emlékezőtehetség.
Értékek:
0: Karakterünk agyatlan zombi, csak vegetálni képes. 1: Némelyik kutya okosabb nálunk. 2: Karakterünk lassú felfogású. 3: Átlagos eszünk van. 4: Okosabbak vagyunk az átlagnál. 5: Ravaszak vagyunk, mint a róka. 6: Karakterünk egy zseni. 7+: Felülről tekintünk az összes emberre.
AURA:
Karakterünk fogékonysága a mágiára. Az mágikus képzettségek használatához szükséges. A modern világban nincs jelentősége, hiszen lecsökkent a mágia szintje, és a mágikus képzettségeket sem tanítja senki. Fantasy környezetben viszont elengedhetetlen.
Értékek:
0: Karakterünk mágiamentes területen nőtt föl, teljesen ki van szolgáltatva a mágiának. 1: A legutolsó állatnak is nagyobb tehetsége van a mágiához. 2: Karakterünk nem varázslónak termett. 3: Átlagos a mágikus tehetségünk. 4: Mágiában kicsit tehetségesebbek vagyunk az átlagnál. 5: Karakterünkből jó varázsló válna. 6: Megfelelő képzéssel a legnagyobb varázslók vagy főpapok közé is emelkedhetünk. 7+: Karakterünknek már a megjelenése is mágiát sugároz. Érezhető aurája van.
LÉLEK (HIT):
Karakterünk lelkének emelkedettsége, istenével való szoros kapcsolata. A papi csodatételek előfeltétele.
Értékek:
0: Karakterünknek nincs lelke. Ez igen kellemetlen. 1: Meg se próbálkozzunk papi pályával. 2: Imáink általában süket fülekre találnak. 3: Átlagos hívők vagyunk. 4: Karakterünk lelke emelkedettebb az átlagnál. 5: Karakterünkből jó pap válna. 6: Akár főpap is válhat belőlünk, ha nem sajnáljuk az időt a tanulásra. 7+: Karakterünkből süt a hitének esszenciája, legyen az jó vagy akár gonosz.
SZERENCSE (MÁK):
Ez az, amire mindenkinek szüksége van. Karakterünk számára fontos eseményeket befolyásolhatunk vele, mégpedig úgy hogy egy kockadobásánál hozzáadhatjuk a kockán kijött értékhez néhány, vagy akár az összes szerencsepontját, amíg el nem fogy. Természetesen így is csak a kocka maximum értékéig jöhet ki eredmény, de az összes kockához hozzáadódik. A kaland végén visszakapjuk az elhasznált szerencsepontjainkat.
Értékek:
A mesélőnek: Tartsuk szemmel a karakterek szerencséjét, és e szerint meséljünk nekik. Egy ellenséges támadó mindig a legpechesebb karaktert szemeli ki elsőnek.0: Karakterünknek a véletlen sosem kedvez. Állandó életveszélyben vagyunk. 1: Semmi sem úgy sül el, ahogy számítanánk rá. 2: Karakterünk életében gyakran közbejön valami bosszantó apróság. 3: Átlagos szerencsénk van. 4: Kicsit szerencsésebbek vagyunk az átlagnál. 5: Karakterünk dolgai általában jobban sikerülnek a vártnál. 6: Minden cselekedetünk jól sül el. 7+: A sors kegyeltjei vagyunk, egyszerűen sosem veszíthetünk.
Járulékos (számított) jellemzők:
Futás:
ÜGYESSÉG * 5. Egy kör alatt ekkora távolságot tehetünk meg sprintelve.
Ugrás:
Futás / 4. Nekifutásból ekkorát képes ugrani karakterünk.
Emelés (Emel):
ERŐNLÉT * 40. Ekkora súlyt képes megemelni karakterünk kilogrammban.
Sebzés plusz:
Aki erősebb, az kézifegyverrel nagyobbat sebez. A karakterünk által okozott sebzéshez hozzáadható a sebzés plusz. Az értékét a következő táblázatból lehet kiolvasni. Az embertelenül magas értékek ne riasszanak meg senkit, szörnyek és mágiával átalakított emberek elérhetnek ilyen magas erőnléti értékeket is.
.Erőnlét Sebzés plusz 0 Nincs sebzés 1 -1 2 - 4 0 5 1 6 2 7 3 8 4 9 5 10 6 11 7 12 8 13 - 14 9 15 - 17 10 18 - 20 11 21 - 23 12 24 - 26 13 27 - 29 14 30 és a fölött 15