Teteje

Nyomtatóbarát verzió Vissza a tartalomhoz

Találat helye, sebzés, páncél

A találat helye:
Miután sikeresen eltaláltuk ellenfelünket, meg kell határoznunk, hogy tulajdonképpen melyik testrészét is sikerült eltalálni. Ha meghatározott testrészére céloztunk (levonásokkal megtehetjük), akkor semmi dolgunk, az ütés oda ment, ahová akartuk. Azonban a legtöbb harci támadás épphogy csak célzott, meglátunk egy rést az ellenfél védelmében, és már le is csapunk rá. Ilyen esetekben a találat helyét véletlenszerűen határozzuk meg. A helyek táblázatát a karakterlapon is megtalálhatjuk. Kettőtől tizenkettőig láthatunk számokat a testrészek alá írva. Ha valakit eltaláltunk, dobjunk két hatoldalú kockával. Az eredményként kijött számot a testrészek alatt lévőkkel összevetve határozhatjuk meg a találat helyét.

A sebzés:
Minden fegyver leírásában szerepel az alap sebzése. Ehhez kézifegyvereknél még hozzáadhatjuk karakterünk sebzés pluszát is.

Ha karakterünk meglepetésből támad, az a harc első körében a fegyvere lehetséges maximumát sebzi minden olyan ellenfelén, aki nem vette észre őt, vagy támadó szándékát.

Puszta kézzel csak zúzódást okozhatunk. Persze ebbe is bele lehet halni.

Pajzs, Páncél
A páncél akadályozhatja meg az előbbiekben tárgyalt sebzés karakterünkre nézve káros hatásait. Minden páncélnak három fő jellemzője van. A védelem megmutatja, hogy melyik testrészt védi. A karakterlapon csak az ennek megfelelő helyek rovatába írhatjuk be a vért SFÉ (Sebzés Felfogó Érték) értékét, ami a másik legfontosabb jellemzője. Ugyanis ezt az értéket kivonhatjuk a minket ért sebzésekből. Azonban, ha a páncél értékének felét (felfelé kerekítve) meghaladja egy sebzés, de nem jut át rajta, egy sebpontnyi zúzódást kapunk. A harmadik fontos jellemző az MGT (Mozgás Gátló Tényező). Ezt az értéket kell levonnunk karakterünk ÜGYESSÉGéből, amíg a páncélt viseli. Ha karakterünk ügyessége nullára csökken, mozdulni sem bír a páncélban.

Találat esetén, ha a sebzés értéke meghaladja páncélunk SFÉ-jét, a kérdéses testrészünkön a páncél SFÉ-je eggyel csökken. Minden egyéb találat is kárt tesz a páncélunkban, de azok csak szépséghibák. A páncélokat szakember meg tudja javítani.

Fontos még a vértek anyaga is. Puha (posztó, bőr) páncéloknak a vágó és zúzófegyverek ellen csak fele SFÉ-jük érvényesül. A hajlékony fémvértek (lánc vagy pikkely) sem érnek sokat zúzófegyverek ellen, SFÉ-jük ilyen esetben feleakkorának számít. A páncéltörő fegyverek ellen pedig minden vért csak feleakkora SFÉ-vel véd, mint amekkora a leírásában szerepel.

Az íjakhoz, nyílpuskákhoz kétféle vesszőt használhatunk:
Hagyományos: Ez a rendes szabály szerint sebez.
Páncéltörő: Ez ellen a páncél SFÉ értékének csak a fele számít, viszont az átjutott sebzés feleződik.

Karakterünk pajzsával megpróbálhatja a betalált támadások sebzését felfogni. A kör elején megmondja, melyik testrészeit védi vele. Ilyenkor a pajzs SFÉ-je hozzáadható a pajzsnál leírt számú tesztrész SFÉ-jéhez. A rétegezésre vonatkozó szabályok szerint.

A páncélok rétegezését nem úgy kell elképzelni, hogy fölveszünk egy bőrpáncélra egy sodronyinget, hanem például fedezék mögé húzódunk. Az SFÉ nem adódik össze, itt a magasabbik SFÉ-jű páncél értéke számít, hozzáadva a két páncél SFÉ-jének különbségéből származó módosítót.

Páncél (+Pajzs) rétegezési módosítók:
SFÉ Különbség:0-45-89-1415-2021-2627+
Módosító:+5+4+3+2+1+0

A Vértviselet képzettségpróba így csökkeni a nehéz páncélok MGT-jét:
A próba nehézségeSzint (Opc.)MGT csökkenés
61-3- 1
104-5- 2
146-7- 3
188-9- 4
2410-11- 5
3012-13- 6
3614+- 7

A fedezékek SFÉ értékeit mutatja meg a következő táblázat:
Fedezék:SFÉ:
Kőfal30
Téglafal25
Fa fal (Gerendák)15
Fa fal (Deszkák)5
Vasajtó20
Vasalt faajtó15
Faajtó5
Asztal, szék, bútorok5
Szikla50
Nagy fa30
Kis fa15
Magunk elé rántott másik ember10 + a rajta lévő páncél (rétegelve)
.


Alja