Gyakorlati példák varázslatokra a RogueS rendszerében
.Szint Nehézség Befolyásolható, teremthető tűz Befolyásolható, Teremthető víz Teremthető anyagmennyiség Okozható sebzés, SFÉ teremtés Képesség megváltoztatása 0 6 Gyertyaláng Cseppnyi 1 cm3 1 0 1 10 Fáklyányi Korsónyi 500 cm3 4 1 2 14 Kandallótűz Vödörnyi 50 dm3 8 2 3 18 Máglyányi Dézsányi 2 m3 16 3 4 24 Erdőtűz Tónyi 10000 m3 32 6 5 30 Lávafolyam Szökőár 1000 km3 64 12 6 36 Napkitörés Özönvíz 1 billió km3 128 24
.Szint Nehézség Érzelem befolyásolása Gondolatok befolyásolása Térmágia távolsága 0 6 Futó hangulat Egy szó Szomszéd szoba 1 10 Múló érzés Egy mondat Szomszéd ház 2 14 Egy nyilvánvaló érzelem Egy gondolat, vélemény, új emlék Városon belül 3 18 A nyilvánvaló érzelmek Egy régi emlék, általános vélemény Országon belül 4 24 Egy rejtett érzelem Több, évekig tartó régi emlék Kontiniensen belül 5 30 Az összes érzelem Egy teljes élet emlékei Világon 6 36 Érzelmi túlterhelés Több élet emlékei Másik világ
Szint Nehézség Test pusztítása, vagy gyógyítása Szimpátia (személy, hely) 0 6 Enyhe fájdalom, gyenge vérzés Ikertestvér, évtizedeket töltött ott 1 10 Erős fájdalom, vérzés, levágott ujjak, orr, fül Közeli családtag, szerelmes, éveket töltött a helyen 2 14 Végtag levágása, bénulása, vakítás Rokon, jóbarát, gyakran látogatott hely 3 18 Halálos seb, bénulás, mérgezés, betegség Távoli rokon, többször járt ott 4 24 Azonnali halál Látásból ismeri, átutazóban volt ott 5 30 Szétrobbantás Képen látta, térképen mutatják 6 36 Dezintegráció Meséltek neki róla
A Életmágia iskolával befolyásolható képességek: ERŐNLÉT, KÉZÜGYESSÉG, ÜGYESSÉG
Az asztrálmágia iskolával befolyásolható képességek: EMPÁTIA, HIDEGVÉR
A mentálmágia iskolával befolyásolható képességek: INTELLIGENCIA
A magasmágia iskolával befolyásolható képességek: AURA
Nem, a SZERENCSE nem befolyásolható mágiával.
Egyetlen képességünk sem csökkenhet nulla alá. A varázslat hatóidejének elmúltával a képesség visszaáll eredeti értékére.