Sebek, mentődobások

Különleges sebek:
Végtagon, ha az egy találattal kapott sebpontok meghaladják a karakterünk erőnléte + 4 pontot, az használhatatlanná roncsolódik. Fejen, ugyanennyitől karakterünk azonnal elájul. Ha a sebzés meghaladja a karakterünk erőnléte + 8 pontot, a végtag örökre használhatatlan marad. Ilyenkor testi sokk próbát dobnunk. Az ERŐNLÉT képességnél kevesebbet, vagy ugyanannyit kell dobni hatoldalú kockával. A testi sokk dobás elvétésekor karakterünk meghal. Ha fejen kap ugyanennyi sebpontot, azonnal meghal.

Fejet ért találat duplán számít: Sebpontok = (Fegyver sebzése - Sisak SFÉ-je) * 2

Az előzőek alapján egy átlagos ember egy 6-7 pontos fejsebbe belehal.

Zúzódások:
Ezek kék foltok és véraláfutások formájában jelennek meg karakterünkön. Ilyen sebnél csak akkor kell mentődobást dobnunk, ha követeztében egy kategóriát romlik karakterünk állapota. Ezeket a sebeket érdemes másképp jelölni a karakterlapunkon, mert gyorsabban is gyógyulnak.

A sebesülési kategóriák, és ezek hatásai:
Karakterünk maximális sebpontjainak száma ERŐNLÉT * 4 + 4. Ennek bizonyos hányadainál megváltozik karakterünk sebkategóriája. Ezek határait célszerű a karakterlapunkon bejelölni.

Karcolás:
Határai: 1-től a maximális negyedéig.
Semmi hátrány, csak fáj.

Könnyű seb:
Határai: A maximális negyedétől a feléig.
- 1 ÜGYESSÉG, eléggé vérzik.
Ájulásmentő.

Súlyos seb:
Határai: A maximális felétől a háromnegyedéig.
1 / 2 INTELLIGENCIA, ÜGYESSÉG, kilóg a bele, leszakadt a keze, stb.
Ájulásmentő -1 levonással.

Kritikus seb:
Határai: A maximális háromnegyedétől a maximumig.
1 / 3 INTELLIGENCIA, ÜGYESSÉG, HIDEGVÉR.
"Hát haver, nem sok jövőt jósolok neked, ahogy kinézel…"
Ájulásmentő.

Az ájulásmentő:
A HIDEGVÉR képességnél kevesebbet, vagy ugyanannyit kell dobnunk hatoldalú kockával. A levonásokat a maximális hidegvérünkből kell levonni a dobás erejéig. A lefelé kerekített értékek minimuma egy. Az ájulásmentő elvétése ájulással jár. Minden sebződés után (kivéve, ha csak karcolás) ájulásmentőt kell dobnunk a karakterünk sebkategóriájának megfelelő módosítókkal. Ájult állapotból feleszmélni sikeres ájulásmentővel lehetséges, amit 10 másodpercenként (3 kör) megismételhetünk.