Támadás és védekezés

Támadás távolsági fegyverrel:
A találathoz sikeres képzettségpróbát kell tennünk, ami így történik:
ÜGYESSÉG + fegyver stílus + fegyver támadás módosítója + egyéb módosítók + 2K6

A táv nehézsége:
10Közvetlen közeli. A célpont közelharci távolságon belül van.
14Közeli. A célpont a fegyver távjának negyedén belül van.
18Középtáv. A célpont a fegyver távjának felén belül van.
24Távoli. A célpont a fegyver teljes távján belül van.
30Extrém. A célpont a fegyver kétszeres távján belül van.

Ezek a nehézségi értékek a mozgó, ember méretű célpontra vonatkoznak.
A lövedék a fegyver kétszeres távjáig megy el, tovább nem.

Célzás:
A támadó megnövelheti találati esélyeit azzal, ha egy ideig céloz a célpontra. Minden csak célzással eltöltött kör után +1 támadás módosítót kap, maximum hármat. Célzáskor a támadó nem mozoghat, nem zavarhatják, és tisztán kell látnia végig a célpontot.

Támadás kézifegyverrel:
Ezek abban különböznek a távolsági fegyverektől, hogy itt nem célszám ellen dobunk próbát, hanem egy próba-ellenpróbát kell elvégezni a támadó és a védekező fél részéről. Ez így zajlik:

A támadó ÜGY + fegyver stílusa + fegyver támadás módosítója + egyéb módosítók + 2K6 a védekező ÜGY + fegyver stílusa + fegyver védekezés módosítója + egyéb módosítók + 8 ellen.

Egyenlő szám esetén a támadás nem sikerült. A cselekvések számát tekintve a védekezés nem számít akciónak.

Opcionális szabály: A védekező fél is dobhat próbát. Ilyenkor a védekezése: ÜGY + fegyver stílusa + fegyver védekezés módosítója + egyéb módosítók + 2K6. Egyenlő szám esetén a védekezés sikerült.

Közelharc:
Ha közelharci fegyverrel vagy puszta kézzel nem belharcban küzdünk, támadásunkra -3 levonást kapunk.

Félreugrás / Elhajolás:
A kör elején bejelenthetjük, hogy karakterünk félreugrik vagy elhajol a csapások elől. Ilyenkor támadói -2 levonást kapnak a támadásukra, viszont ez már cselekvésnek számít, és ha még valamit tenni akar, azt csak -3 levonással teheti meg.

Hárítás:
Karakterünk pajzsával megpróbálhatja a betalált támadások sebzését felfogni. A kör elején megmondja, melyik testrészeit védi vele. Ilyenkor a pajzs SFÉ-je hozzáadható a pajzsnál leírt számú tesztrész SFÉ-jéhez. (A páncél rétegezésére vonatkozó szabályok szerint.) A kör elején azt is be kell jelentenünk, hogy mely testrészeket akarjuk védeni. Természetesen ez is külön cselekvés, itt is érvényes a -3 levonás a többi cselekedetre.

Harci módosítók táblázata

Mindenféle támadásra érvényes módosítók:
Álló célpont+ 3 támadás
Fegyverrántás / Kapáslövés- 3 támadás, + 2 kezdeményezés
Meglepetés+ 4 támadás a kör végéig, maximális sebzés
Kis célpont (egy testrész, kutya, stb.)- 3 támadás
Apró célpont (kéz, szem, stb.)- 6 támadás
Nagy célpont (ló méretű)+ 3 támadás
Óriási célpont (ház méretű)+ 6 támadás

Csak közelharci támadásokra érvényes módosítók:
Félreugró célpont- 2 támadás
Támadás hátulról+ 3 támadás
Támadás oldalról+ 2 támadás
Támadás felülről+ 2 támadás
Nem az első támadás a célpontra+2 módosító az első támadás utáni minden támadásra.*

*Kivéve, ha a célpont két fegyverrel vagy pajzzsal harcol, ilyenkor csak a második támadás után jönnek a bonuszok a támadóknak.

Csak távolsági fegyverrel végzett támadásokra érvényes módosítók:
Célzás+ 1 támadás minden célzással eltöltött kör után (max. 3)
Lövés futás közben- 3 támadás

A sötétségre és a vakharcra vonatkozó támadási és védekezési módosítók:
A próba nehézségeSzint (Opcionális)FélhomálybanSötétbenVakon
Képzetlen-- 2- 2- 4- 4Nem harcolhat
61-3- 1- 1- 3- 3 Nem harcolhat
104-5- 1- 1- 2- 2- 4- 4
146-7--- 1- 1- 2- 2
188-9-+ 1--- 1- 1
2410-11-+ 2-+ 1--
3012-13-+ 3-+ 2-+ 1
3614+-+ 4-+ 3-+ 2

A kétkezes harcra vonatkozó módosítók:
A próba nehézségeSzint (Opc.)TÉ levonás a jobbik kézreTÉ levonás a rosszabb kézreVÉ módosító
Képzetlen-- 3- 3- 3
61-3- 2- 3- 2
104-5- 1- 2- 1
146-7-- 1-
188-9--+ 1
2410-11--+ 2
3012-13--+ 3
3614+--+ 4
.