Támadás és védekezés
Támadás távolsági fegyverrel:
A találathoz sikeres képzettségpróbát kell tennünk, ami így történik:
ÜGYESSÉG + fegyver stílus + fegyver támadás módosítója + egyéb módosítók + 2K6
A táv nehézsége:
10 Közvetlen közeli. A célpont közelharci távolságon belül van. 14 Közeli. A célpont a fegyver távjának negyedén belül van. 18 Középtáv. A célpont a fegyver távjának felén belül van. 24 Távoli. A célpont a fegyver teljes távján belül van. 30 Extrém. A célpont a fegyver kétszeres távján belül van.
Ezek a nehézségi értékek a mozgó, ember méretű célpontra vonatkoznak.
A lövedék a fegyver kétszeres távjáig megy el, tovább nem.
Célzás:
A támadó megnövelheti találati esélyeit azzal, ha egy ideig céloz a célpontra. Minden csak célzással eltöltött kör után +1 támadás módosítót kap, maximum hármat. Célzáskor a támadó nem mozoghat, nem zavarhatják, és tisztán kell látnia végig a célpontot.
Támadás kézifegyverrel:
Ezek abban különböznek a távolsági fegyverektől, hogy itt nem célszám ellen dobunk próbát, hanem egy próba-ellenpróbát kell elvégezni a támadó és a védekező fél részéről. Ez így zajlik:
A támadó ÜGY + fegyver stílusa + fegyver támadás módosítója + egyéb módosítók + 2K6 a védekező ÜGY + fegyver stílusa + fegyver védekezés módosítója + egyéb módosítók + 8 ellen.
Egyenlő szám esetén a támadás nem sikerült. A cselekvések számát tekintve a védekezés nem számít akciónak.
Opcionális szabály: A védekező fél is dobhat próbát. Ilyenkor a védekezése: ÜGY + fegyver stílusa + fegyver védekezés módosítója + egyéb módosítók + 2K6. Egyenlő szám esetén a védekezés sikerült.
Közelharc:
Ha közelharci fegyverrel vagy puszta kézzel nem belharcban küzdünk, támadásunkra -3 levonást kapunk.
Félreugrás / Elhajolás:
A kör elején bejelenthetjük, hogy karakterünk félreugrik vagy elhajol a csapások elől. Ilyenkor támadói -2 levonást kapnak a támadásukra, viszont ez már cselekvésnek számít, és ha még valamit tenni akar, azt csak -3 levonással teheti meg.
Hárítás:
Karakterünk pajzsával megpróbálhatja a betalált támadások sebzését felfogni. A kör elején megmondja, melyik testrészeit védi vele. Ilyenkor a pajzs SFÉ-je hozzáadható a pajzsnál leírt számú tesztrész SFÉ-jéhez. (A páncél rétegezésére vonatkozó szabályok szerint.) A kör elején azt is be kell jelentenünk, hogy mely testrészeket akarjuk védeni. Természetesen ez is külön cselekvés, itt is érvényes a -3 levonás a többi cselekedetre.
Harci módosítók táblázata
Mindenféle támadásra érvényes módosítók:
Álló célpont + 3 támadás Fegyverrántás / Kapáslövés - 3 támadás, + 2 kezdeményezés Meglepetés + 4 támadás a kör végéig, maximális sebzés Kis célpont (egy testrész, kutya, stb.) - 3 támadás Apró célpont (kéz, szem, stb.) - 6 támadás Nagy célpont (ló méretű) + 3 támadás Óriási célpont (ház méretű) + 6 támadás
Csak közelharci támadásokra érvényes módosítók:
Félreugró célpont - 2 támadás Támadás hátulról + 3 támadás Támadás oldalról + 2 támadás Támadás felülről + 2 támadás Nem az első támadás a célpontra +2 módosító az első támadás utáni minden támadásra.*
*Kivéve, ha a célpont két fegyverrel vagy pajzzsal harcol, ilyenkor csak a második támadás után jönnek a bonuszok a támadóknak.
Csak távolsági fegyverrel végzett támadásokra érvényes módosítók:
Célzás + 1 támadás minden célzással eltöltött kör után (max. 3) Lövés futás közben - 3 támadás
A sötétségre és a vakharcra vonatkozó támadási és védekezési módosítók:
A próba nehézsége Szint (Opcionális) Félhomályban Sötétben Vakon TÉ VÉ TÉ VÉ TÉ VÉ Képzetlen - - 2 - 2 - 4 - 4 Nem harcolhat 6 1-3 - 1 - 1 - 3 - 3 Nem harcolhat 10 4-5 - 1 - 1 - 2 - 2 - 4 - 4 14 6-7 - - - 1 - 1 - 2 - 2 18 8-9 - + 1 - - - 1 - 1 24 10-11 - + 2 - + 1 - - 30 12-13 - + 3 - + 2 - + 1 36 14+ - + 4 - + 3 - + 2
A kétkezes harcra vonatkozó módosítók:
.A próba nehézsége Szint (Opc.) TÉ levonás a jobbik kézre TÉ levonás a rosszabb kézre VÉ módosító Képzetlen - - 3 - 3 - 3 6 1-3 - 2 - 3 - 2 10 4-5 - 1 - 2 - 1 14 6-7 - - 1 - 18 8-9 - - + 1 24 10-11 - - + 2 30 12-13 - - + 3 36 14+ - - + 4