|
Ép elme Ennek a tulajdonságnak igazából csak a horror-játékokban van szerepe, de máskor is használható, egyéni ízt adva a játéknak. Az ép elme egy mérőszám, ami a karakterünk lelki nyugalmát jellemzi. Maximális ép elme pontok = ( HIDEGVÉR + EMPÁTIA ) * 5 - INTELLIGENCIA Ha a karakterünket borzasztó élmény éri, HIDEGVÉR próbát kell dobnunk, hogy lelkileg mennyire viseli meg mindez. Minden ilyen élményhez tartozik egy számpáros, ami mutatja, hogy a karakterünknek mennyit kell levonnia az ép elméjéből. Sikeres próba esetén a kisebb ép elme veszteséget szenvedjük el. Ugyanolyan eseményektől maximum a nagyobbik érték kétszeresét szenvedheti el a karakter, mert egy idő után már belefásul a dolgokba. Az ép elme pontok csökkenésével együtt fogy a karakterünk HIDEGVÉR képessége is. 10 ép elme pont elvesztése után 1 hidegvér pontot is veszítünk. A rövid időn belüli nagyarányú ép elme pont elvesztése elmezavaros tüneteket produkál. A tünet lehet: Persze a mesélő szabad kezet kap ebben a dologban, és bármi mást is kitalálhat. Az enyhébb őrület lassan (nyugodt környezetben) gyógyul. A súlyosabb esetek azonban a karakterünket élete végéig is gyötörhetik. A gyógyulás időtartama: Az Ép elme pontok visszanyerése: |
|
||||||||||||||||||||||||||