Teteje

Nyomtatóbarát verzió Vissza a tartalomhoz

A varázslás szabályai

Ebben a rendszerben nincsenek előre kidolgozott varázslatok, mindenki azt varázsol, amit szeretne. Persze a lehetőségei adta tág korlátokon belül.

A varázslás tulajdonképpen egy képzettségpróba, amit a megfelelő mágiaiskola képzettségre kell dobni. Ha karakterünk varázsolni szeretne, a mesélő meghatározza a nehézséget. Ebből, és a mágiaiskola képzettségből rögtön adódik a varázslási módszer. A varázslás megterhelést ró ki karakterünk teljes szervezetére, ezért varázslás után időlegesen eggyel csökkennek egyes képességei. Ezekről a következő összefoglaló táblázat nyújt áttekintést:

A varázslat szintjeLeírásA próba nehézségeKépesség-Csökkenés
0Trükk6-
1Gyenge varázslat10AURA
2Közepes erejű varázslat14INTELLIGENCIA*
3Erős varázslat18ÜGYESSÉG
4Durva varázslat24ERŐNLÉT
5Kegyetlen varázslat30Sebződés**
6Világvége36Testi sokk

* A magasabb szintű hatással együtt létrejönnek alacsonyabb szintűek is.
** A sebződés 1k6 sebpont. Ájulásmentőt kell dobnunk a kimerültség és a fájdalom miatt.

A varázslási módszer a mágiaiskola képzettség függvényében:

Varázslat szintje
1 - 34 - 56 - 78 - 910 - 1112-1314+
0Mormol + Int.IntésKoncentrációKoncentrációKoncentrációKoncentrációKoncentráció
1Perces rituáléMormol + Int.IntésKoncentrációKoncentrációKoncentrációKoncentráció
2Órás rituáléPerces rituáléMormol + Int.IntésKoncentrációKoncentrációKoncentráció
3Napos rituáléÓrás rituáléPerces rituáléMorm. + Int.IntésKoncentrációKoncentráció
4Hónapos rit.Napos rituáléÓrás rituáléPerces rit.Morm. + Int.IntésKoncentráció
5Éves rituáléHónapos rit.Napos rituáléÓrás rituáléPerces rit.Morm. + Int.Intés
6-Éves rituáléHónapos rituáléNapos rituáléÓrás rituáléPerces rituáléMorm. + Int.

A varázsló kezdeményezése a különböző módszerekkel:
MódszerKezdeményezés bonusz
Kézifegyveres távMesszebbről
Koncentráció+ 3+ 7
Intés-+ 4
Mormolás + IntegetésA kör végén mehet a varázslat
RituálékNincs, harcban lehetetlen használni

A rituálék időtartama:
Perces rituálé: Pontosan egy perc, azaz 18 kör
Órás rituálé: 30 perc
Napos rituálé: Napkeltétől napnyugtáig, vagy pedig hasonló időtartam (például éjféltől délig)
Hónapos rituálé: Egy holdhónap minden napján a napos rituálénak megfelelő időtartam
Éves rituálé: Egy év minden napján a napos rituálénak megfelelő időtartam

A hosszabb rituálékban a kifáradás elkerülése végett szünetek tarthatók, a fent leírt szabályok betartása mellett. Szünet nélkül a rituálé feleannyi idő alatt is elvégezhető (például váltásban, sok segítővel).

A varázslás könnyítése hosszabb varázslási idővel:
Ha egy varázslatot egy kategóriával lassúbb módszerrel végzünk, +2 bonuszt kapunk a próbadobásra. Ha kettővel, akkor +4-et, és így tovább.

Egyéb módosítók:
Egy varázslatban több iskola kombinációjának használata: +1 minden iskola nehézségére iskolánként
Egy varázslatban egy iskola többszöri használata: +1 az iskola nehézségére alkalmanként
Minden egyes különböző célpont: +1 a nehézségre további célpontonként

A varázslat távja vagy a hatóterület sugaraA varázslat hatóidejeNehézségi módosító
Saját magáraPillanatyi+0
Érintés1 körig+1
Közeli1 percig+2
Városon belül1 óráig+3
Országon belülA következő napkeltéig vagy napnyugtáig+4
Kontinensen belülA következő újholdig vagy teliholdig (ami előbb jön)+6
VilágonA következő napéjegyenlőségig+10
Másik világÖrökkévaló+16

Az elvesztett pontok visszanyerése:

AURA:
A veszteség hatása: Csökken a varázserő és a mágiaellenállás.
A visszanyerés módja függ a szereptől.
Általánosan: Mindenki a környezetéből óránként egy pontot nyer vissza. Rituális gyilkosság vagy áldozat: Az elkövető megkapja az áldozat AURA pontjait.
Pap: Istenéhez imádkozva percenként egy pontot kaphat vissza.
Varázsló: Meditációval percenként egy pontot kaphat vissza. Ha ez az ütem túl lassú, környezete energiáit megcsapolva 10 másodperc (3 kör) alatt visszakaphatja az összest, de ilyenkor az utolsó kör végén a karakterünk körül 10m sugarú körben a növények elfonnyadnak, az állatok és az emberek pedig annyit sebződnek, mint amennyi AURA pontot visszanyer. Ez alól ő sem kivétel.

INTELLIGENCIA:
A veszteség hatása: A koncentrálóképesség csökken, figyelmetlenség, feledékenység.
A visszanyerés módja: Ha karakterünk nem varázsol, 1 intelligencia pont 10 perc alatt tér vissza.

ÜGYESSÉG:
A veszteség hatása: Remegő kéz, láb, bizonytalan mozgás.
A visszanyerés módja: Pihenéssel 2 pont/óra sebességgel tér vissza.

ERŐNLÉT:
A veszteség hatása: Gyengeség, kábaság.
A visszanyerés módja: Alvással 1 pont/óra sebességgel tér vissza.

Sebződés:
A veszteség hatása: Orrvérzés, esetleg szemzug vagy fül is vérezhet.
A visszanyerés módja: Gyógyulással. Ezzel egy külön fejezet foglalkozik.

Testi sokk:
A veszteség hatása: Az ERŐNLÉT képességnél kevesebbet, vagy ugyanannyit kell dobni hatoldalú kockával. A testi sokk dobás elvétésekor karakterünk meghal.
Visszanyerés módja: Feltámasztással.

A mágiaellenállás
Az előbbiekben láthattuk a varázslat létrejöttének feltételeit, de még így sem biztos, hogy egy mágia hat az áldozatra. Ha karakterünkre káros hatású varázslatot mondanak, mágiaellenállása azt megakadályozni törekszik. Ez játéktechnikailag úgy zajlik, hogy karakterünk mágiaellenállás képzettségpróbát tesz az ellen a nehézség ellen, amilyen végérték a varázsló a varázslás képzettségpróbájának eredményeként kijött. Ha a mágia több személyre hat, mindenki külön-külön kell mágiaellenállást dobjon. Ha a varázslat területre ható, fizikailag sebző hatású, a sebzésének csak a felét szenvedik el, ha nem ilyen, akkor létre sem jön. A mágiaellenállásunk a viselt tárgyainkra is vonatkozik.


Alja